Followers

Sunday, July 29, 2012

Baju Kurung Jahit Tangan...dont try this at home!!!

aku dah cakap....aku ni degil...if aku rase aku nak wat aku akan wat...bile da sekerat jalan wat...nyesal pon ade gak...sebab nye tak tau sama ada mampu siapkan ke tak...nak mulakan tu beriye2...

selagi aku tak wat bende ni, otak aku asik berpikir-pikir je nak wat...

kain da ade...kain cotton la...tapi beli kat bandung woiiiii....bulan 6 taun 2011...lama peram sebab tak jumpe tailor yang best..asik nengok kain tak bergunting tu naik geram plak aku...

satu hari aku amek kapur...sukat pe yang patut...nekad gunting cam kan hebat sangat nak gunting kain...da la tak penah attend mane2 kelas menjahit...

siap potong tekebil2 nengok kain tu...ELYA MASYA tak sedar tu dia nak jait kain tu pakai ape...mesin mana mesin???mane ade mesin jahit oiiii....

amek benang masuk dalam jarum....tekebil2 cantumkan kain tu dengan jahit tangan...nah padan muke ko...makan taun baru siap....

JULY 2012....maka terhasillah ini...




leher tak nak kalah....lagi nak mate lalat bagai...

if tanya pasal kain...aku anto je kat orang jahit...gile nak jahit kain pakai jahit tangan...sape nak jadi tukang tarik getah kain...sape yang nak menjahitnya...

surrender...

so if korang tabah silalah cuba...



mesin jahit oh mesin jahit...bile la nak dapat beli ni!!!!

walopun baju ni siap nak dekat raya...aku tak kira aku nak pakai gak sok g keje!!!

2 comments:

  1. waaaa~ tahniah! tahniah! solute lah.. ^^

    ReplyDelete
  2. bravo! handmade tu..tabik spring 44kali!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails