Followers

Wednesday, April 3, 2013

unik lagi nostalgia...


Hampir 27 taun meja makan ni berbakti pada family aku...start dari dok kat Kodiang..pindah ke Padang Sera...membawak ke Pulau Nyior...pindah plak lagi ke Sungai Manik dan akhirnya ke umah skang di Teluk Intan...napa??? Tak caya aku penah dok Kodiang??? Weh Kodiang da maju okeh!!!

Gile dasat kan mak aku jaga perabot umah aku..sampai aku da bangka pon still in good condition...meja tu kukuh lagi...kerusi je la da tukar fabrik tu 3-4 kali...nyonya kedai perabot pon tekejut dengan umur meja makan ni...seingat aku...meja makan ni dibeli time aku baru dapat adik kot...sebelum tu meja yang lagi nostalgia la...tapi nostalgia pon kat umah 425 tu la meja makan umah aku 28 taun yang lalu...

Ada lagi 1 perabot yang aku rasa umur nye mengatasi umur aku...nanti bila nak dilupuskan la baru wat entry...

Sebenarnya sayang kat meja makan ni...tapi mengenangkan ruang umah aku sempit...so terpaksa la tolak...tak tau la ke mana meja makan ni berbakti plak pas ni...

Pecaya tak if aku kata aku agak sedih berpisah ngan meja makan ni??alah aku memang sensitip pon...ngan meja makan pon nak sedih....

Mujur entry ni bukan tajuk 'Aku Sebuah Meja Makan'...cam karangan darjah 6 dulu karangan autobiografi...wasseh!!! ingat lagi tu!!!


pst...entry ni dibuat direct dari telpon pintar...tu sebab gambar tak dak watermark...sebab tak pandai nak letak watermark...telpon da pintar...tuan je tak berapa pintar..(mohtip nak bagi tau update entry pakai telpon pintar!!!)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails