Followers

Saturday, June 11, 2011

KL-JAKARTA-BANDUNG-PART 1...

whewwwwwwwwwwwww lame tak update...gile kentang bz...
so ESCAPISM (perkataan aku reka senirik kot) adelah teknik terbaik untuk aku merehatkan diri dari kebizian kerja...

Ahad lepas 5 Jun 2011, aku berlepas ke JAKARTA dengan rombongan che kiah para guru SMK ST ANTHONY TELUK INTAN...aku ngan tak malunye menyibok masuk ke dalam rombongan tersebut...

Flight pukul 7pagi...aku ke LCCT kul 4pg...huhu tak tido aku malam tu weh...sampai2 kat LCCT kul 5 lebey...kalut orang lain sume da dpt bording pas...aku ngan husna da la lambat sampai...skali beratur sket punye lame bile sampai turn aku bley staff kt kaunter tu cakap:

'Ni untuk check in saje...dropping bag kat kaunter lain...sila ke kaunter 13 dan 18' (dengan muke belagak nye)

aku tanye la balik:

'nape pasangger tadi bley siap 1 troli lagi  bag, then da sampai turn kiteorang tibe2 tak bley?'

'sila ke kaunter 13 dan 18 yer'

mule la mood aku da ke laut...time tu da 5.45...kat kaunter tu sket punye panjang manusia...aku pon g la ke sana...sampai kat lane tu ade staff INDIA aku rase pangkat supervisor kot...dia pon tanye aku pe masalah...then aku cakapla staff kat kaunter tu main pas2 kiteorang ke sane sini suke hati...hangen tak???ok sebelum aku ke kaunter yang kerek tu (Kaunter 20) aku tengok info kat LCD, memang no flight tu kat kaunter 20...tu pasal la aku straigth ke sana...

ok sambung cite ngan supervisor tadi...aku pon tanye dia...

'pe beza kaunter tu dengan kaunter ni???tadi kiteorang kene halau...' (jangan main2 ngan aku...aku men ngan bos2 je siap la staff bawah yg ntah hape2)

'tak dek beza pon sume same...mane2 pon u bley dropping ur bag...tak pe u stay kat lane ni...ade problem juz call me...'

cilakak nye kaunter 20...grrrr time 2 da nak pukul 6...solat subuh belum lagi...

sampai turn aku kat kaunter 13 tu, dia suh g cop boarding pass kat kaunter lain plak...adeh da la pepagi hari korang ni tak dek etika kerja ke menyusahkan passenger...

'kat sini tak dek cop ke?' aku tanye...

'takdek' ngan selumbernye dia jawab...

tibe supervisor tu lalu...aku pon hape lagi...

'eh kat sini tak de cop ke???nak kene g mane plak???' (aku tanye depan2 staff poyo bajet hensem tu)

'ade cik kejap yer' terus dia tanye staff dia ...'kat sini tak dek cop ke??'

dan dan staff dia jawab ADE!!!! ko tak hangin????hurm truk betul la...

da setel sume tu da pukul 6.10...aku bekejar g cari surau...lame da aku tak g LCCT tu...last time mase aku g singapore last year....so banyak la perubahan...surau da berpindah jauh ya hamat...berlari2 nak nyampaikan ke sana...

siap solat masuk imigresen sume trus tunggu flight...seb baik smooth je...

lepas 2 jam sampai lah aku ke BANDARA SUKARNO HATTA JAKARTA...

Alhamdulillah...setelah harungi pelbagai macam dugaan...


muke puas hati da jejak kaki kat JAKARTA

 ni la airport nye...ala yang scene si CINTA berlari2 kejar si RANGGA tu...


ok next entry sambung plak yer...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails