Followers

Sunday, December 30, 2012

from Teluk Intan...Vietnam here i come!!! part 3

hi korang...lately cam malas gile nak update blog...tapi mengenangkan ada yang bertanya kos perbelanjaan sepanjang travel ke Vietnam ni, aku rasa cam terpanggil untuk wat entry ni dengan lebih cepat...sebab aku pikir nak letak kos perbelanjaan pada final entry...mungkin bley la jadi panduan pada sesiapa yang berminat sangat untuk ke Vietnam...

previous part aku cerita sampai part Cu Chi Tunnel je kan???

ok balik dari Cu Chi Tunnel tu kami terus ke kembali ke Ho Chi Minh city...kami terus ke masjid untuk menjamu selera makan tengah hari...


ni la masjid nya...nama masjid ni pon aku lupa...ntah apa yang aku ingat aku pon tak tau...




makanan yang disediakan subhanallah...banyak betul...kenyang la makan kat sini...kat sini pon ada madrasah jugak...segala makan-makan disini da termasuk dalam pakej...tinggal makan je...



 habis  je makan...muke masing-masing ceria cam hape je kan??mana tak ceria nya...lepas makan terus sambung shopping kat sebelah masjid...mak nye si Hussin ada jual telekung...bersila panggung masing-masing beli telekung untuk sedara-mara di Malaysia...cewahhh

dalam pukul 6 lebih kot kami bergerak ke hotel...


sampai hotel kebaabommm rest sume then kuar balik selepas maghrib....pergi la kami ke pasar malam round-round kot dapat la pe ke benda kan...

dari hotel ke pasar malam tu tak jauh mana pon...kami jalan kaki je...tapi beware ye korang...aku tau korang excited bershopping...jaga handbag masing-masing...time aku kat pasar malam pon ade berlaku kes ragut...mangsanya rakyat Malaysia...bak kata tourist guide aku;

'kat sini (Vietnam) ada banyak juga kes ragut...dan peragut tu plak professional...dia mencilok kejap je hilang...then ada yang tukar no plat la..'


kite plak yang kesana untuk tujuan shopping harus la bawak duit banyak kan???tu yang kene aim tu...if bley pakai la sling bag...paling tak pon kepit la kuat-kuat handbag tu...


pendek plak entry kali ni ek???tak pe jumpe kat part 4 plak ye....




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails