Followers

Monday, July 22, 2013

iftar-buffet ramadhan di hotel darul makmur

assalam...sebab hari ni outstesen ke pahang dan tak tau nak berbuka puasa, maka kami dengan sepakat nak berbuka di hotel seperti tajuk diatas..lokasi?? jerantut pahang...


muka budak kat bawah ni tgh excited...sebab keadaan tenang lagi...masa ni tak tengok lagi menu apa...lagi plak kami antara yang sampai awal...so lepak lepak la dulu...
 
 tak ada kene mengena ngan mana-mana parti politik okeh!!!


da nak dekat waktu buka aku pon g la tinjau pe yang patut...round kali pertama...hurm juadah tak la memberansangkan aku...sebab nya aku jenis makan sikit je time puasa...tak la terliur sangat nak itu ini...tapi sebab da bayar rm40 per head aku nekad jugak untuk makan sehabis baik supaya berbaloi dengan nilai yang aku bayar...mula mula amek makanan berat...nasi dan lauk...masa ni makan ok la...pastu nak g amek side dishes yang cam roti john segala...air...dihidangkan pakai polistrin...hebat kan???
da sejam makan...segala pinggan yang dah diguna atas meja kami cam.gambar dibawah...langsung tak dikutip...semua makhluk yang jaga gerai bley plak dok satu meja berbuka sambil merokok dan sembang tanpa hiraukan pelanggan yang nak amek makanan kat gerai diorang...makanan habis tak ditop up...ok yang ni aku paham sebab takut membazir if tak abes...ye aku paham diorang pon nak berbuka puasa...aku pon bukan la zalim sangat sampai diorang ni langsung diberi ruang berbuka...ini sampai kambing golek dah abes nak kene potong senirik ke??ada makcik yang kene senduk kue tiow senirik dari kuali...tukang jaga nan hado...best part is...ada foreigner yang stay kat hotel ni...nak ke taman negara mungkin...masuk la nak makan...da la tak dilayan dengan mesra...diorang cam wat tak tau je...kami perati je dari jauh...then tak lama dia bangun trus komplen kat meja yang jaga kupon...what next???yang jaga kupon tu pon tak amek action...pon diam kat kerusi dia..bukan nak pujuk orang putih tu ke...

kul 8.30 tu plak...ada la persembahan nyanyi...aku bajet nak nyanyi lagu nasyid ke cam time aku buka kat kelab golf bangi tu...nan hado...bley nyanyi lagu ANAK KAMPUNG...time ni aku geleng pala dah...abeh lagu ni korang tau nyanyi lagu apa?? PUTIH PUTIH MELATI...ok time ni aku da meluat..
pendek kata tak berbaloi bayar rm40 dengan layanan yang hampeh...makanan tak variety tak pa...asalkan layanan tu biarla senonoh sket...

huh seb baik da buka puasa...kurus pahala puasa aku merungut-rungut cam ni...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails