Followers

Friday, March 11, 2011

MERONG MAHAWANGSA


smalam pembukaan penayangan cerita yang digembar gemburkan sebagai filem terhebat 2011...
if tak silap aku tayangan serentak di 72 buah negara...wah hebat orang malaysia...

aku tak ketinggalan untuk menonton filem ni...da banyak review yang cakap positif tentang filem ni...why not aku sokong perfileman negara...

masuk cinema je aku ingat d start cite...sebab under KRU production gak...skali iklan da...cite seram...
akan ditayangkan bulan 4 ni if tak silap...pelakon dia SHAHIR AF tu yer...tajuk cite KARAK...dem it...aku da la slalu ostesen ke pahang...tak mo nengok cite tu....

ok sambung balik cite MERONG MAHAWANGSA tu...
 
bagi pendapat aku....cite ni memang nampak macam cite EPIK yang slalu hollywood wat...thumbs up untuk KRU 3 beradik for their gud job...

scene sume cantik...bagi aku hampir perfect cume ade la part tang tentera dari CHINA dengan kapal2 tu nampak cam tak berapa perfect la...but still ok la...tak mengganggu jalan cerita sangat pon...

dari segi AUDIO aku tak sure sama ada GSC MIDVALLEY tu yang problem or filem tu sendiri...agak terganggu....tak menghilangkan mood aku pon untuk layan cerita ni...

jalan cerita pon bagus...dari zaman ROM, empayar CHINA, KRU berjaya menggunakan teknik CGI untuk membuatkan cerita ni hebat...pelakon pon berjaya membawa watak dengan jayanya...

Jehan Miskin, Acong Sweetchild pon ade...sebagai pelakon tambahan tanpa dialog...tapi ok...dari ade dialog panjang berjela tapi cite tak sampai kat audien buat pe kan...

still ada unsur kelakar yang membuatkan kite tak boring nengok cite ni...

ada part sedey tambah2 part admiral dari CHINA mati ketika berjuang untuk menyelamatkan PUTERI CHINA dari tangan GERUDA...

ni pendapat peribadi aku la...aku rase tak rugi korang g layan cite ni... 

smalam pawagam adalah penuh...bagus...ramai gak yang muda mudi layan cite ni...tiket nasib baik awal2 da book online...

aku sebenarnye tak tau sangat pasal MERONG MAHAWANGSA ni...dulu mase kecik ade la bace sebab dia terlibat dengan sejarah negeri KEDAH if tak salah aku...mati2 aku ingat GERUDA tu burung yang besor tu...

at least aku dapat la tau sejarah sket lepas nengok cite ni...

korang jangan lupe g nengok tau...BESH

4bintang setengah...(Perlu ke setengah tu???)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails