Followers

Sunday, April 15, 2012

beza dulu sekarang...

dok sorang-sorang...pandang keliling...tibe teringat kisah-kisah zaman sekolah rendah....zaman kecik-kecik dulu...

dulu mase sekolah rendah...aku paling tak suke kalo parent aku anta aku g sekolah naik kereta...kenapa???sebab kawan-kawan aku kebanyakannya g sekolah jalan kaki...naik beskal...dasat-dasat pon ayah anta naik moto...aku jadi malu bile parent aku anta naik kereta...rase macam semua peratikan aku (kan aku ni kuat perasan)...

time hujan pon aku selagi boleh nak g sekolah naik beskal je...pakai la raincoat...aku tak kesah...tapi kadang-kadang mak aku anta gak naik kete if hujan lebat sangat...tu pon aku gigih suh mak aku anta kat luar sekolah je...tak payah masuk sekolah...

masuk sek menengah plak...if kasut or bag koyak tengah-tengah tahun, aku gigih pakai jugak sebab nye aku malu nak pakai beg baru or kasut baru tengah-tengah taun...tunggu je la nak naik tingkatan baru beli...da beli pakai bertaun-taun selagi elok...kasut aku paling dasat pon jenama carlton time tu...tapi kasut paling best ialah pallas jazz...murah dan tahan lama...beg aku tak mencecah RM50 pon...ade dulu aku beli beg murah tahan sampai form 5...

budak sekarang...berlumba-lumba nak cite kat kawan dia yang ayah dia bawak kete besor-besor...kuar kete bangga je g sekolah...perlekehkan kereta kawan yang tak seberapa...kasut sekolah tak agak-agak...beli converse...aku da keje pon tak sanggup nak beli converse...

beli basikal nak ade jenama je...pakai moto pon tak nak kalah...

kadang-kadang aku tengok budak yang beria-ria pakai barang branded ni bukan dari family yang mewah pon...if kaya aku tak heran la...

ni zaman 2012...pe jadi taun 2020 nanti...pe la anak aku jadi time tu???

betul ke parent skang ni pampered kan anak-anak diorang???(tak ada anak tak tau feeling cam ne)

dunia da berubah...takutnye la....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails