Followers

Tuesday, May 11, 2010

uniknya singapura last part!

wah sjer je siap ade part2 bagai u ols...haha yoyo o je kan...ade aku kesah!!!haha

AHAD:
bangun pagi gosok gigi, mandi, solat, make up, siap2 nak g bekpes...mengenangkan makanan kt hotel amatlah tidak meyakinkan maka kiteorang layan mamak je la...orang singapore skali makan roti prata (canai) memang 2 keping ke??sebab nya kite da besa if order 1 dapat sekeping la kan...aku order egg prata 1 adik aku plain prata 1...skali datang dua2 dalam 1 piring...adohhhh baru aku tau fesen orang sini...makan je tak yah banyak cakap...

kan aku ade cite pasal uncle dari pulau ketam tu kan???he willing to take us to go airport...sampai depan hotel sangat awal...bagus...aku suke org punctual ni (nyampah gile ngan sape2 suke wat keje lambat and tak punctual)...adik aku discuss ngan uncle tu soh bawak round tempat best kat singapore sblum g airport...flight pon kul 2.35pm...baru kul 10.45am time tuh...uncle tu cakap $90 for 2 hours...ok deal...duit pon banyak tak gune lagi...

MOUNT FABER:
kat sini tempat naik cabel car ke sentosa island...tapi time ni still under construction...so ade tempat tutup...dapat nengok view sudey....siyes cakap cantek sangat...sejuk plak tu...yela kebetulan ujan plak kan...


tengah syok amek gambar tentibe nampak cruise yer star virgo cruise lalu...memang da lame tringin nak naik...tapi paham je la kan...mahal tak hengat...belum campur mabuk laut lagi tu...
(okee sila abaikan blogger yang gedikzzz melampau itu...)

CHINA TOWN
kat sini benti just beli pape yang patut je...lagipon hujan...susah nak gerak...even the driver provide umbrellas 4 us...even kat singapore ni banyak bangunan tinggi, moden tapi diorang still menjaga bangunan lame...cam ala kat melake tu ala yang Joker Street tu...kedai2 lame tu still dijaga rapi...ade gak yang masih dalam bentuk asal tanpa ubah suai...jumpe tempat PERANAKAN cam baba nyonya kat melaka tu...aku ingat yang belakon dalam drama cina singapore pasal baba nyonya dibuat di melaka...upenye kat singapore pon ade...nampak sangat malas membaca...so info ilek...truk btul masya...

(maaf kualiti gambor tak bape nak memuaskan...amek dari dalam cab je...ujan plak tu...so ade la gambar yang nampak titisan air hujan)

ISTANA KAMPUNG MELAYU GLAM
disebabkan petir kuat hujan lebat...amek gambar sangat pantas...masa plak tak mengizinkan...so moveeeeeeeeee
 gambar kat atas tu ade beberapa nama jalan yang aku rase unik ...tu yg aku snap tu...ANSON ROAD...haha tau la time tu da nak balik TELUK ANSON aka TELUK INTAN...gambar tengah tu...aku naik bentley weh...1st time tu...haha...bangga jap...

AIRPORT
da terbeli barang tajam, so kene la masuk kargo...kang hand carry kuar bunyik tet tet tet plak...2 beg $15 okeee...bukan cam time aku balik kampung dari KUCHING dulu...time tu 15kg pon free...nampak sangat da lame tak naik flight...haha lupe nak cakap no more free seated okeee....da ade no...wakaka...BATAK RABIT betul la...

LCCT
sampai kl bayar parking 12hrs40mins = RM 68.70...okee la kan...no choice ma...

stakat ni aku rase ok la short vacation ni (2 days 1 night)...ingat kan kecik2 singapore tu bley abes jelajah....no no no....kiteorang tak sempat langsung ke SENTOSA ISLAND yang sibuk iklan sana sini tu...nak nengok dolphin sbenarnya...tp...huhuhu mase suntuk...mungkin lain kali sampai lagi ke sana...INSYALLAH

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails