Followers

Saturday, July 2, 2011

KL-JAKARTA-BANDUNG-PART 5...

waduh udah lama tidak ketemu ya!!
udah ada yang request untuk new entry...
sabar ya ibuk2 bapak2...

ya udah kita sambung ya part yang seterusnya...

masih lagi hari yang ke2 ni...

balik je dari CIATER hot spring kiteorang gerak terus ke KAMPUNG DAUN...aku pon tak dek idea pe benda la gak KAMPUNG DAUN ni...


sampai2 la baru la tau...restoran la....tapi ni taraf eksklusif sket...tempat nye sejuk je...fresh air...pemandangan cantik...tenang je...rasa aman kejap....

 bangunan kat sini still mengekal kan ciri2 tradisional...and most of them are from BAMBOO uols!!!BULUH+PAKU+TALI GUNI....so creative, jimat cost lagi...and sepanjang perjalanan ade banyak glasshouse pon dibuat dari BULUH...cantek je...kemas plak tu..gambor mahap la tak ade...yang teman amek sumenye kabur belaka...huhu

sampai je kat sini kene la melaporkan diri kat reception dia bape orang yang datang sume...so dia akan tanye sama ada nak dok kat gazebo besor ke kecik ke pe ke...macam2 la...aku bior kan orang yang berpengalaman yang setel kan mende ni...aku follow je...

da dapat gazebo tu trus la order makanan...harga not bad...ye la convert balik duit kite still consider murah la sebab tempat tu aku kategorikan eksklusif...if kat MESIA aku rase mau ratus2  koman2...ala senang cite aku tak singgah kot...lalu je la depan kedai mahal2 ni kan...rase cam tak mampu nak makan benda2 mahal ni...


ni la benda yang aku order...NASI GORENG KAMPUNG DAUN...ha ko nengok cam buruk lantak plak kan makan dalam 1 dulang sorang2...aku memula terkejut gak...abeh ke tidak la nanti...so tak nak membazir (kang jadi kawan setan plak) aku pon abehkan jugak makanan tu...ala yang iye nye aku lapar kot...ayat kaverina je tuh...


dah kenyang harus amek gambor kenangan kan???baru semangat sket...gambor saiz kecik2 je aku letak...nak kaver aku yang besor sangat ni...

 alolo sopan nye acik kite ni yer...

 da abeh makan harus la wat aktiviti bakar kalori plak...kate nak kurus kan!!!

 ni la buluh yang aku cakap tu...main entrance dia pon ye gak...

perut da kenyang...maka kami pulang dengan hati yang girang...(ayat karangan budak sek rendah)

malam tak dek aktiviti luar sebab balik hotel udah malam...

rest secukupnye untuk charge battery yang dah weak seharian berjalan...







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails