Followers

Tuesday, October 25, 2011

Percutian tak dirancang...

supposed 2 be ni merupakan dugaan untuk aku n family...mase raya puasa ritu sampai la 2 minggu lepas asal aku balik je...mak aku cakap nanti kite g vacation g kuantan...sebab pilih kuantan tu mak aku nak sangat tengok Pusat Penyelidikan Tun Abdul Razak Sg. Tekam Pahang...tapi belum ade rezeki...aku sibuk keje...adik aku belum cuti semester...so rancang nanti time cuti semester bley la kot...

alih2...khamis lepas..pukul 12.50pagi aku dpt call...

N: ni cik elya ke?
A: ye saya.
N:adik cik Aizat masuk hospital tengku ampuan afzan sebab denggi...

gile debar aku time tu...aku blur2...mane plak la spital ni...

A: kat kuantan ke ni???adik saya cam ne?
N: ye..adik sedar...dia bagi no cik sebab tak nak mak cik risau...

debar lagi...tak tau nak cakap pe...tak bley pikir pon nak wat pe...

N:nanti cik call no ni ye...sambung kan kat ICU...

udah ICU plak dah...terus tak bley tido...nak bagi tau mak lagi la takut dia risau...tapi lastly bagi tau gak...aku siap2 terus gerak ke kuantan...pukul 5pagi sampai terus ke ICU...nurse sume tekejut...diorang explain everything...so aku agak puas hati tapi bile dia kate PLATLET 4 ko tak rase nak pengsan????normal rate is 150 and above...betapa jauh beza nya tu...

setel sign segala surat..gile menggigil ok...aku g rest kat bilik menunggu...sumpah tak bley tido even ngantuk dan penat...dalam bilik tu ade macik2 yang tunggu suami la...anak excident la...tabah ye 44 hari bermukim kat spital...spital ni lame...so u cant expect cam KPJ damansara hari tu...toilet tersumbat...pekdek kate memang tak selesa...ko nak selesa wat pe...nama pon jaga orang sakit...

soknye waktu melawat aku soh la adik aku minum...payah nak suh dia ni...platlet pagi tu naik kejap...then turun balik...nebes la aku...sampai petang aku tak mandi...badan bau pait cam hape...aku call zura yang study kat UIA kuantan...mintak belas ehsan dia je nak tumpang mandi...konon lepas dia abeh kelas pukul 6 baru nak gerak ke spital...tapi mak aku da nak sampai...then aku call kawan aizat jemput aku kat pakgad pintu gerbang UIA...tabah aku dok bawah terik matahari...sian...aku bnyk susahkan orang time ni...

sampai je spital terus jumpe mak aku...then malan cari hotel bajet...sebab tak tau sampai bile kene stay kat sana...hari sabtu tu paklong n pakdo aku datang melawat...alhamdulillah da masuk wad biasa...

sabtu tu aku balik then ahad adik aku kuar spital...

mak aku cakap...

'ari tu mak asik cakap nak bercuti kat kuantan...alih2 sungguh datang kuantan...'

tapi tu la perancangan Allah kan...

memang cuti

tapi bukan untuk suka2...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails