Followers

Wednesday, December 28, 2011

Cermin kereta anda retak???

pe agak2nye korang nak buat???

cuak kan??? panik kan???

tambah plak retak tu akan merebak memanjang/membesar...

jangan panik...

tak payah wat iklan tepi jalan tunjuk ketiak putih tu untuk mintak bantuan...

pe yang perlu cume cari sumber internet...
cer search google DR CERMIN...

kate da maju...info sume ujung jari je...

cari DR CERMIN yang berdekatan ngan anda...then dia akan selesaikan masalah tersebut...

ni gambar yang diambil di kedai tersebut...bukan gambar kedai...aku g kat cawangan seri kembangan...

memula dia akan tebuk/lubangkan cermin kat bahagian ujung retakan tu untuk stop kan retakan dari menjadi teruk


ni la punce retakan...kene batu kecik je...tapi malangnya retakan tu bermula pada ujung cermin...so bile keadaan panas dan ade hentakan...retakan tu makin memanjang...

 
then dia letak liquid pe benda ntah...tak tanye plak uncle tu...


 clear sket gambar...abaikan je flip flap tu...

pastu expose kat suoer UV light beberapa minit

 ala gambar tak jelas plak...tapi bahagian ujung retakan tu makin rapat...

ni untuk kes aku la...retakan tu mamanjang dan sebaris je so kos hanyalah RM50...if korang punye retakan tu banyak sangat sampai 10 lobang nak kene tebuk tu aku tak tau plak kos dia berapa...

aku wat ni untuk hold dari beterabur je cermin tu...cukup la untuk tahan sampai 1-2 bulan...nak ganti whole cermin RM700 okeh!!!lagi cerdik bijak pandai aku taun ni tak amek insurans cermin...time cenggini plak bende ni nak jadi...

memula kecik je batu yang kene cermin kete aku...time kene tu aku da cek tak dek pape retakan pon...so aku pon drive la dengan ileknye...time kene batu kat bidor...time sedar da kat slim river n retakan tu da memanjang dengan kadar 5cm per hour...sebab cuaca pon panas terik kat luar...kat dalam aku plak pasang air cond...ikut konsepnye mengembang mengecut may be boleh cepatkan retakan tu merebak....sebab aku ni fail fizik...so aku pon tala sume aircond kat cermin...asik sembur air wiper tu kat cermin konon nak melambatkan kadar keretakan tu...alhamdulillah berjaya bila sampai serdang retakan tu pon stop...


ni untuk kes cermin kereta retak je...if ade batu besar penumbuk jatuh kat cermin kete korang...redha pasrah n cepat g tukar cermin baru...
uncle kedai ni plak friendly...siap jadi polis trafik jaga lalu lintas masa aku nak kuar kedai dia...ye la kedai plak kat tempat paling bz kat seri kembangan tu...

uncle nanti cermin tu retak makin panjang saya g kedai uncle lagi tau!!!!







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails