Followers

Friday, March 19, 2010

Buat baik berpada pada buat jahat jangan sekali!!!

hurm... org tua2 dulu ade cakap...buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali...kenape org dulu pesan cam tu???mesti ade sebab musabab yg tersendiri...sebenarnye benda ni bnyk kali kene kat aku...bukan la nk mengungkit...kebaikan kite pada org lain bukan kita mintak balasan...tapi tu la hakikatnya...kita x tau org yg berada di sekeliling kita...mungkin baik di dpn kite...blakang???wallahualam...mungkin memburuk2 kan kite...ape agaknye perasaan korang jika org yg rapat dan boleh dikategorikan sebagai kawan rapat...ke sana sini enjoy mcm sgt la bahagia...tp sbnrnye di blakang dia jaja cerita kita kt org lain???yg lg best sume crite buruk kite???mesti sgt kecewa kan???

bukan x bley buat baik...tp berpada2 la...buat jahat???jgn buat lgsg kalo bley...kite manusia bukannya malaikat...penuh ngan kekurangan...

kite kaitkan pulak dengan pepatah yg ni:

"kerana mulut badan binasa"

kerana mulut yg x control dan perangai yg bermuka2 ni la jugak merupakan perkara yg jahat yg selalu kene kt aku...

sekarang???kite kene berhati2 sama ada dr percakapan n perbuatan, ada org bley tukar pe yg kite cakap jd maksud yg berlainan...aku rasa org2 ini gembira dan berpuas hati meporak perandakan hidup org lain...sakit mental agaknya...

lebih mudah lagi jika kita trus kurang berkata-kata...kurang melakukan kesilapan...kurang menyakitkan hati orang lain...

aku tringat plak lirik lagu wings yg bertajuk hukum karma...cam ni lirik dia...

Oh... dalam dunia...
Oh... kita raja...
Oh... jangan lupa...
Oh... Jangan gila

Gila darjat
Gila nama
Gila kuasa
Gila Harta
Semua gila

Buat baik berpada-pada
Kata org tua
Buat jahat jangan sekali

Engkau takkan rugi
Mulia dibalas syurga
Dosa 'kan sensgara
Ini hukum karma

simple kan lirik dia...senang nk paham...

kenapa aku wat entry ni???kerana nk meluahkan kekecewaan aku yg melibtkan org yg rapat dengan aku...sape org itu???org itu x akan terasa ngan kate2 aku...lg 1...TAHNIAH kerana berjaya menghancurkan kepercayaan aku...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails