Followers

Monday, April 12, 2010

3P yang nekad!!!

ha pe yang dikatekan 3P tu???tu name nye Peragut,Penyamun and Perompak yang nekad...korang de nengok tak buletin utama TV3 ari Jumaat and Sabtu ari tu???gile kan???peragut dan segala P yang seangkatan dengannya nekad dengan bawak parang nek moto meragut indian woman yg berjogging dipagi hari...joging pon da x selamat...tu yg aku blog jogging je tuh...wink2...

aku consider indian woman tu sbg aunt la ek...aunt tu siap panjat pagar konon agak selamat la bile berada dalam kawasan pagar...huh tak membantu hokay...pagar pon dia redah gak...perampok tu panjat gak pagar tu ...siap jatuh lg...if jatuh terhunus parang kat perut senirik aku la org pertama yg suke ya amat...jahat tul la manusia sekarang...sanggup membunuh org...nyawa cam da x dek nilai kan...korang da nengok ke video nye???aku ade try search kt youtube tu...ade la 1 video neh...aku nk letak kt dlm blog aku x bley plak...internet slow..aku x dpt dia nye ...ok korang cube nengok kat sini...ngeri kan???

aku pon dpt email macam2 pasal modus operandi jenayah diorang ni...kadang2 tak terpiki dek akal sampai macam tu skali kan...kite sbg wanita kene la lebih berhati2...ewah da macam berkempen plak...dulu aku rase if bejalan dengan laki (pakwe ke kan) sngt la selamat....skang aku rase da x selamat da...laki pon diorang kasi parang je...huh...

aku fobia benda2 neh sebab umah aku senirik pon pnh kene samun...aku bersyukur aku x dek pape sebab penyamun tu x bwak parang or senjata lain...alhamdulillah sesangat...tp tu la...semenjak kejadian tu...gril umah aku berkunci sampai 2 pad lock...mmg selamat if dok dlm umah...masalah lain nye plak if ko dari luar umah nak masuk umah....mmg take time nk bukak pagar...huh berdoa je la aku...

pesanan aku....

-if mengalami situasi cam ni...korang juz bg je barang2 yg diorang nak tu...jgn melawan...nyawa lg penting...dah ditakdirkan barang tu bukan rezeki kite kan...relakan je la yer...insyaAllah lepas tu ade rezeki yg lebey baik untuk korang...

-ha sape yg suke jogging nih plak (aku x suke jogging tp blogjogging aku suke...ahaks), better korang g jogging kat tempat rekriasi yg ramai orang time pagi or petang...dr umah korang drive la kete ke...even dekat ngan rumah...ni utk sesape suke g jogging sorang2 la...if berkumpulan cam rombongan cek kiah tu x pe la...

-time nk kuar kete tu nengok la depan belakang sume...ade yg mencurigakan bek korang x payah kuar kete...blah je dr situ...mesti 3P tu confius ngan korang...

-if sume langkah2 berjaga korang da amek, tapi benda nak jadi jgak tu nama nye dugaan...so ape yg kite bley buat????BERDOA...kepada Allah kite memohon supaya dijauhkan segala bala bencana...sentiasa dilindungi...ade aku penah bace, setiap kali keluar bace la ayat kursi...supaya kita dilindungi...ala tak susah pon...x lame gak pon...tak salah mencube ye tak...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails