Followers

Wednesday, April 21, 2010

My Version of Grooming Tips!

Mungkin ade sesetengah orang bile dengar pasal grooming mesti berkait rapat dengan make up dan berpakaian vogue da vast kan???terutama untuk wanita yang berkerjaya..aku?hehe aku bukan la seorang yang rajin bangun pagi-pagi untuk make up berjam-jam sebelum g keje...untuk pengetahuan korang aku bangun pon lambat...memang tak dak la nak make up bagai neh...lagipon keje kadang-kadang memerlukan aku ke ladang...cair make up aku...

tapi walopun tak ber make up...tak bermakna aku serabai g keje...owh penampilan itu penting ok...tetambah untuk aku yang sedang mencari colan neh...pe tips aku pepagi sebelum g keje?

1)KEMAS
walopun baju yang korang pakai g keje tu da betaun umurnye, tak kesah yang penting iron dan bersih...so akan kelihatan kemas...baju yang komot-komot tu jangan la pakai...

2)BERSIH
bangun pagi mandi la bagi wangi sket...kang masam plak ketiak tu...kasi sembur pe yang patut kat ketiak tu bagi wangi...INGAT...if badan berbau, orang lain akan menjauhkan diri daripada kita...confident level bley jatuh tau...bukan mahal pon spray neh...kuar sket je duit...



3)PENJAGAAN MUKA
ala kite sebagai pompuan even tak make up tak semestinye ngan mate sembap, muke sememeh terus g keje...korang cam tu ke???ish kabi nehi...at least pakai la basic skincare tu cam toner and moisturizer...lepas tu aku juz apply BB cream je...cam ala-ala foundation...bedak pon baby powder je...yang penting muke nampak segar...jangan tunjuk sangat muke baru bangun tido tu...

4)TUDUNG
untuk yang bertudung cam aku ne, korang pusing ke selempang ke tudung wat la care korang...yang penting kemas...

sape telebih rajin g la make up ye...ni tips untuk yang tak brape rajin make up di pagi hari...







Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails