Followers

Wednesday, June 2, 2010

Makanan dijadikan perumpamaan...

aku tak paham...nape manusia2 yang terlebey IQ ni menyamakan makanan dengan sesuatu yang agak tidak patut???

adakah korang penah terpikir???

contohnya cam ni:

(1): dulu ade yang tanye aku...

'dulu master awak wat pe??'

aku tau if aku jawab detail sangat tak sume yang paham...so aku jawab:

'saya wat projek pisang'

then budak tu cakap:

'hanya awak yang paham pe maksud ayat awak tu...'

aik pesal plak...bukan ke memang aku tanam pokok pisang...so pe masalah nye???last2 aku explain detail dari enzymes part sampai penyakit pe sume tu...so ko paham ke???tu la bodoh sombong...geram aku...

(2) Pau

(3) Cekodok

(4) Kuih kocok or cakoi (dulu aku ngan family or area tempat aku panggey kocok) then skang kene tukar panggey cakoi...kang ade orang ingat aku melucah...
 
sampai sekarang aku tak paham kenapa korang relate kan benda yang tak sepatutnya dengan makanan...makanan okeee...kan ke tak elok...aishhh...kengkadang bile aku tersasul cakap, tak dek pon niat nak cakap menda bukan2, tapi da ade yang sengeh2...weh ingat aku suke cakap mende merapu sangat ke...tolong sket...tolong jaga pemikiran anda...jangan cemari dengan benda bukan2...tau la otak korang banyak space lagi untuk simpan sume data yang ntah pape tu kan...

korang penah mengalami benda ni ke???

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails