Followers

Tuesday, June 22, 2010

V- Power…



Last week aku g isi minyak kat SHELL…cam besa la kan…ade duit lebey maka aku pon memilih la RON97…sampai je kat pam tu ade belon2…aiyo diorang ni celebrate pe plak ni belon bagai…belon merah plak…skali nengok kat nozel RON97 tu tulis V POWER RACING…aku agak le cuak…da la tak bace paper ke hape…dalam hati cam agak seedy…pasni mesti kene pakai RON 95 je…huhu…

Mesti korang akan berfikiran;

“gile blagak pompuan ni pakai minyak mahal…pakai RON95 sudah la kan…dah la kete kecik!!!”

Kan aku da cakap kat atas…bile time aku ade duit lebey sket aku pakai RON97…agak2 kempis purse aku pakai la yang besa…

Pehtu mesti ade mulut2 sumbang plak yang akan kate;

“kang rosak enjin tukar2 minyak ni…tak bagus…”

Hurm aku ni pompuan yang senang cite tak amek tau pasal kete la…minyak kete pon tak…tapi sejak RON95 kuar…kete aku agak lembap enginenye…tekan pedal sampai da nak abes kete tak laju-laju…tambah2 nak potong kete lain…kenkadang aku pon takut…rosak ke kete aku???ke kete aku tak sesuai pakai minyak ni???huhu…ala kete pon naza suria…agak kuat la makan minyak berbanding compact car buatan Malaysia…aku pon tak nafikan…kete plak auto…sudah semestinye pick up slow lagi dari manual…nak2 plak banding ngan kete mak aku FORD tu…

Then bile da sedar ngan kelembapan yang dialami kete aku…aku pon tukar balik ngan RON97…engine bergerak lancar…best je drive tekan pedal kasi laju kan…yang aku perasan (NI UNTUK KETE AKU JE TAU, KETE KORANG MAY B LAIN PERFORMANCE NYE) minyak lambat sket habis…kire tahan lame la…harga pepaham la kan mahal kan…harga semasa RM2.05 seliter…

Skang kire berita agak bagus…sebab nye RON97 SHELL telah ditukar kepada V POWER RACING berkuatkuasa 16 JUN 2010…korang ingat tak dulu…da ade V POWER yang NOZEL nye wana biru kan???ha yang tu lain…mahal..tak semua petrol stesen ade jual…yang terpilih je…diorang kate if pakai V POWER untuk perjalanan jauh sangat berbaloi…tapi da mahal sangat cam tak pe la kan…iklan je da tunjuk FERRARI yang pakai minyak ni…harus la aku tak pakai minyak ni…bukan aku nak jadi bini micheal schumacer pon…eh mengarut tentibe…

Ok V POWER RACING yang menggantikan RON97 ni dikatakan boleh improve performance kete, tapi yang penting harganya sama macam RON97 tau…RM2.05 seliter…so lepas ni if korang nak yang besa punye RON 97 kene la bertukar arah ke PETRONAS yer…hope harga tu akan kekal lame la…tak tau plak aku if someday dia akan increase harga jadi lagi mahal dari RON97…

Aku da try…stakat ni sangat lancar tau…best je bawak kete…ape yang aku nak cakap korang try la sekali…sekali je la…aku nak review lebey2 cam tak layak je rasenye…better serahkan pada yang pakar je…aku ni juz bagi pendapat sebagai seorang pengguna biasa jer…

If korang nak tau lebey lanjut berkenaan V POWER RACING tu sila la ke sini

http://www.shell.com/home/content/fuels_g/products_services/on_the_road/fuels/vp_and_vp_racing_pkg/

banyak info kat sini…hope sangat membantu

p/s: gambar ehsan wak gugel

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails