Followers

Friday, July 16, 2010

dari teluk intan ke batu pahat

ni lagi satu entry lama...patut nya dari dulu lagi da wat...tapi pemalas ya amat nye pasal so aku peram kasi masam sket...

kan baru-baru ni budak2 lepasan matrikulasi, spm dan setaraf dengannya pakat la g melaporkan diri kat IPTA...ada yang best dapat kos yang memang diidamkan sangat2...ade yang kuciwa sebab kene lelong...ala normal la tu...aku dulu pon kene lelong wat...padan muke time matrik memain...CGPA cun sangat nun melayang ke SARAWAK aku peginye...

so mase 3/7 ari tu aku ngan penuh semangatnye memenuhkan ruang kete untuk menyibuk mengantor adik aku ke UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA...ala yang dolu2 orang panggey KUITHO tu...seb baik la minah tu tercampak ke JOHOR je...kene SABAH SAWAK nangeh mak aku...ye la...adik mane tak ikut jejak langkah akak dia...if akak dia CGPA sangan cantek, harus adik dia lagi cantek...kate kakak sulung jadi contoh...hahaha...seb baik gak la minah ni tak kene lelong...dengan guideline yang diberi...aku kasi warning sama adik aku...

aku: jangan nak ngengada apply universiti yang dasat2 ek...apply U yang dulu kolej universiti je cam UNIMAP, UTHM dan yang seangkatan ngan nye la...
yu: ye la...

lagi 1 adik aku ni memain plak kos yang dia nak apply...ish aku lahar kan skali...hoho sory la ye...akak ko memang garang...seb baik marah sajorrkkk if beserta ngan cubit-cubitan padan muke...

maka bergerak la kami dari teluk intan nun...yang drive adik aku yang bujang nun...aku dok blakang diam2...tido...seperti besa...if abah ade skali sume check point dia nak benti...kejenye makan sajork...so decide la lunch kat melaka...ni nak makan asam pedas punye pasal...ya Rabbi...nengok!!!bekfes kat sekinchan...lunch kat melaka...hebat kan!!!

bertambah2 makan...sebab setap...kedai ni dekat je ngan menara taming sari tu...hah atas tu ade name card kedai tu...sape berminat nak g sila la...kat dinding kedai ni ade tergantung JALAN JALAN CARI MAKAN...menandakan kedai ni penah dilawat oleh maria tunku sabri la kan...lauk sume mabeles...

da kenyang maka mula la lagi pengembaraan nak menyampaikan ke BATU PAHAT...sampai check in hotel...rest...

sok nye g la pendaftaran adik aku tu...bley tahan ramai time tu...mase tu kul 11 kot if tak silap...suasana agak mendung...proses pendaftaran agak teratur...kirenye mudah la...1 tempat je...tak yanh nak cibuk ke sane ke mari nak uruskan itu ini...sume amek masa 2 jam gak la...

alamak sory muke terpaksa digelapkan...tentibe muke budak ni masuk dalam gamba aku plak time nak snap...ni la suasana nye...meriah kari...budak2 skang ni nak g register melawa bukan main...aku g keje pon selekeh...hehhe...

setel register trus g kolej kediaman...agak tak bape best adik aku dapat kolej kat luar...haha merase ko jauh la menapak nak naik bus g kelas...biorkan dia...bilik cam ala2 apartment...facilities ok...siap ade washing machine lagi sebelah bilik adik aku...untung ko ek...perghhh nak angkut barang minah ni sket punye banyak...mendap kete...patut bawak lori bukan kete...ntah mende la yang di angkut aku pon tak paham...ye la time aku dulu naik flight...tak kan ko nak angkat baldi bagai naik flight kan...so bawak la benda yang penting je...

seems adik aku cam happy je kat sane...happy yer ko...haha sian...BF nun kat UNIMAP...ko kat UTHM...pergh utara selatan yer....aku gelakkan ko puas2... (ni akak dia dengki sebab adik ade BF akak dia nan hado)

nanti aku cite time aku register degree aku kat UNIMAS...penuh ngan air mata...tragis...cam drama swasta...



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails