Followers

Thursday, July 15, 2010

swimming class part 1

da masuk kelas yang ke4 baru hegeh2 nak wat entry kan...ntah pape je...tapi tak pe aku wat gak entry ni...

kelas renang...aku sebenarnye tak pernah tringin belajar berenang...sebab aku takut air...aku penah lemas mase kecik2 dulu kat batu feringghi...gile seram time tu...mase lemas tu mate terbukak dalam air...sempat lagi aku pikir pasal jaws...ntah pape je...time tu umur 4 taun if tak silap..huhu sejak tu aku jadi takut ngan air...lagi 1 aku takut air masuk dalam telinga...sangat tak selesa...

2 bulan lepas ade sorang budak kat lab ni g kelas renang...dia cite cam best je...yuran pon tak mahal mane...padahal da lame sebenarnye cikezza ajak g blajar berenang...ye la da tuo2 ni kene la ber geng...kalo idok malu ye dak????aku wat dek je ngan ajakan cikezza tu sampaila seru sampai bile si gee sibuk cite pasal kelas renang dia...

then aku pon trus bukak website ni www.jomrenang.com

nampak cam menarik kan...tentibe ade promotion plak...ade diskaun time tu...bergelora jiwa nak blaja renang tentibe...mula la g mencari baju renang muslimah...beli la plak kat online...ala ade kan entry aku yang macam penyu tu kan....seb baik murah uols...beli plak gogle...pergh complete okesss....

da register sume tu tibela hari yang di nanti...nebes2 sampai sakit perut, g toilet soploh kali...fuh penakut btul aku...dalam pale terbayang instructor garang gile...kecut perut...sampai je...trus masuk kolam...mate melilau nengok...oh time ni sume pompuan...ade yang pakai seksi...if aku tau baik beli yang seksi punye...keh keh keh...NAK MAMPUS!!! berenang da la tak pandai then nak menyeksi...ko pe kes!!!

ok name instructor tu BEN...pompuan tau...tapi best sporting gile...sebabnye ni kelas wanita dewasa okesss...makcik sume pon ade...so tak reti malu la sket...

mula-mula:

Bubling technique
aku paling tak suke masuk kan kepala dalam air...takut telinga masuk air...skali kene bubling (bernafas dalam air...bukan bernafas dalam lumpur okess)...memang betul...air masuk telinga aku...belum yang tercungap2 cam hape je...tapi 15 min praktis wat bubling semata ko...bley???kirenye sampai dapat tahan nafas lame sket la dalam air...dah master yang ni then....

cam ni la bubling...hehe hembus sampai kuar ingus...


floating
ni pon aku tak gemor memula...kolan tu da la dalam...kang tak terapung ade terdampar kat dasar kolam kang...tapi blaja teknik yang betul yess aku berjaya terapung...tak kisah la ade yang cakap gomok2 ni memang senang terapung...

 kasi terapung cam ni okee

wall gliding
da expert floating then kene wat wall gliding plak...ala cam yang dalam pertandingan renang tu...tendang dinding kasi jalan sket...bile aku berjaya wat mende ni baru la aku sangat excited...sebab aku da bley bergerak dalam kolan tu...hehe

tamat la kelas pertama...kembang kempis idung ngan penuh rase bangga...masuk bilik air trus masukkan air dalam tlinge...pastu ok balik...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails