Followers

Monday, July 19, 2010

Kenangan bersama UNIMAS 2003-2006 part 3

oh rajin aku wat entry pasal kenangan aku kat unimas dulu...hehe okess sambung cite...

asal segala cuti yang ade sume aku balik semenajung okeesss...bukan aku kaye...cume aku tak bley tahan dok lama2 kat sana...

masuk sem 2...aku angau bercinta...result aku toing2....gedebuk jatuh menjadi 2.**
BF aku pon same time tu...kate sehati sejiwa kan...yang best tu bestfren aku yang study kat UPM pon same gak tersungkur...mak aku cakap elok sangat le...dua2 melingkup...

time ni aku da start enjoy study kat sini...da pandai hang out g KUCHING...duit PTPTN da dapat...tiket flight untuk balik raye menda yang 1st aku beli lepas dapat duit loan...walopun time tu aku hanya dapat half loan sajer...tiket flight MAS time tu bape...even supersaver pon...melayang 5ratus gak tu...

bile aku da bley adapt ngan persekitaran kat sini....harapan untuk tukar universiti di semenanjung aku buang jauh2...fokus kan pe yang ade saja...malas nak piki n buang duit ke sana ke mari...padahal aku jeles gak sebab ade kawan-kawan aku kat sini dapat balik USM, UPSI...sume dapat kos yang best2...takpe aku redha...kot memang tempat aku kat sini...

sem 2 ni gak la ade akak bernama HAFIZAN KONO (seorang akak kacukan JEPON dan JAWA....santek sangat dia ni) telah menjadi ahli umah aku...aku rapat gile ngan dia...sayang kat dia tau...muah kak PJAN...aku semakin rapat ngan ALICE n FLORENCE...even tak same agama n bangsa tapi diorang respect aku...aku penakut...malam2 if aku terjaga tak bley tido...aku ketuk pintu bilik diorang...diorang bukak pintu...aku tido tengah2 diorang...baik kan...if aku tengah solat or mengaji, diorang ketuk pintu bilik aku then bukak pintu nampak aku pakai telekung trus diorang cakap;

"takpe2...u pray dulu...nanti kite nengok movie ek??"

penah jadi kat umah aku tu...periuk kak Pjan telah digunakan untuk masak CELENG (pork)...even dalam tin pon...waktu 2 cuti mid sem.....aku lepak umah GHA...tak sangka plak ade bebudak ni wat makan2 kat umah aku...bukan tak bagi...tapi respect la kan...pakai periuk kami plak tu....bile cuti habes...aku balik bilik aku...then nampak tin yang ade gambar CELENG kat tong sampah...periuk dalam sinku tak basuh...bukan nak bersangka buruk ...tapi berwaspada lebey baik kan...aku cite kat FLORENCE...then dia yang basuh periuk tu n dia gak la yang g samak periuk tu...aku pon tanye la dia...

Aku: eh u reti samak ke???
Florence: ala aku da biasa la...time dok hostel dulu...cepat ikot aku cari tanah...kang tak bley gune periuk ni...

nengok baik kan diorang...

IDA plak budak Sarawak baru jadi rumate aku time tu...dia banyak tolong aku...aku time tu tak dek laptop or PC...dia pinjamkan laptop dia bila aku nak wat assignment...TQ IDA...da jadi mak orang da pon...

JAY chinese girl from penang...so sporting...slalu layan aku time aku boring...dia da ade PC time tu...asik la pasang movies untuk tayangan umum...cite cine pon aku bantai...tak dek hiburan kan time tu...

JAY i miss u tooooo...

bile la dapat jumpe diorang lagi...huhuh


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails